dinsdag, december 18, 2007

Michael Clayton
Filmtheater Fraterhuis met mams 18122007
Advocaat (Tom Wilkinson) die bezig is met verdediging van grote multionational draait door en de puinruimer van het advocatenkantoor (George Clooney) wordt ingeschakeld om miljardenclaim te voorkomen. Ik had me helemaal niet ingelezen voor deze film en 'm alleen voor mams en mij uitgekozen vanwege George Clooney. Het heet een thriller, maar het was een rustige film met een bijzonder laag tempo en dat had ik in eerste instantie wel nodig om de belangen van alle betrokkenen door te krijgen.
Ik vond de film verrassend anders dan wat er verder allemaal in de bios verschijnt. Goed verhaal en een bijzondere combinatie van acteurs. Bovendien kregen mensen die meestal in bijrollen worden gecast worden nu echt gelegenheid om hun kunnen te laten zien (Tom Wilkinson!). Om goed voor te gaan zitten, zonder verwachtingen van spannend, om dan aan het eind toch op het puntje van je stoel te zitten.
Vergelijkbaar met Erin Brockovich maar dan zonder seks en sensatie. Verfrissend.

Labels: