zondag, juli 04, 2004

Shrek 2
Buitensoos, 04072004
Ik had van te voren de DVD van deel 1 gekocht om het 3D filmpje dat een soort bruggetje vormt tussen beide films te bekijken (perikelen tijdens de huwelijksreis van Shrek en Fiona), dus ik was goed voorbereid;) Helemaal in de stemming zat ik in de zaal en ik heb me prima vermaakt, maar vond 'm hier en daar net iets te zoet. De eerste was mi een stuk pittiger, met heerlijke speldenprikken richting Disney en traditionele sprookjes. Het thema 'Hollywood en de aandacht voor uiterlijk vertoon' was leuk uitgewerkt, maar had van mij nog wel wat harder gemogen;) Natuurlijk was het een topfilm en alles zag er prima uit, de stemmencast was super, de Gelaarsde Kat was hilarisch als sneu katje en de menselijke Shrek was behoorlijk aantrekkelijk, maar als ik moet vergelijken (wat je ongewild toch doet) wint voor mij deel 1. Ook een pluspunt voor die eerste film was dat het zingen op tijd werd onderbroken, wat mij betreft ging 'Looking Out For A Hero', hoe grappig ook, net iets te lang door. Maar op zich was het een fantastische film: top!